martes, 2 de junio de 2020

CLASS 6th A and 6th B


Es importante para padres /madres de 6ºB 


ENCUESTA DEL FONDO SOCIAL EUROPEO. AUXILIARES DE CONVERSACIÓN
Desde el Fondo Social Europeo nos solicitan que demos traslado de la siguiente encuesta a las familias de los alumnos que han recibido este servicio (Auxiliar de Conversación).

 En el siguiente enlace se encuentra el cuestionario que nos han facilitado desde la Unión Europea. Formulario

Le agradecemos su colaboración.





                               ☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺





            Good morning boys and girls .

                     How are you today?
            I hope you´re doing great!!

   Pay attention,  please...👀
          -Debéis mandarme un correo con las tareas de hoy.
                  teachermariajose4.5.6@gmail.com



    TODAY is WEDNESDAY 3rd JUNE , 2020.


                     Here you are solutions day 27th




Let´s start Unit 4 "Around the city".

1.- Listen and repeat vocabulary (page 34 e-book)
2.- Listen and read the letter (page 35 e-book)
3.-Listen and read the dialogues (Page 38 e-book)
4.-Open your notebook and revise grammar :To be in past .
Remember:
Where were you at ten past two yesterday afternoon ? (ayer porla tarde)
I was at the school at ten past two with my friends.

-Copy and complete verb to be in past in the 3 forms ,please:

I was happy        I wasn´t happy       Was I happy ?Yes , I was
You were tall     You weren´t tall      Were you tall ? No,I wasn´t
She 
He 
It 
We   
You 
They

5.- Listen to the sad  story of Molly Malone ( page 40 e-book).
6.- Sing the song " Who´s got the statue ? (page 86 e-book).

7.- Complete this Liveworksheet using was /were:


Was or were, una ficha interactiva de AnetaDraganova
liveworksheets.com






No hay comentarios:

Publicar un comentario